Selasa, 1 Mei 2012

TIADA SEBAB UMNO/BN KALAH LAGI DI DUN DAN PARLIMEN PENGKALAN CHEPA????

Pada hari ini kalau kita lihat situasi rakyat di parlimen Pengkalan Chepa telah menunjukkan satu perubahan yang begitu ketara sekali memihak kpd UMNO/BN

dan saya yakin rakyat benar2 mahukan perubahan politik berlaku di parlimen Pengkalan chepa ini????yang kita lihat hari ini setiap majlis yang dianjurkan oleh UMNO mendapat sambutan diluar dugaan kehadhiranya..

di sini saya berani mengatakan bahawa penerimaan rakyat terhadap UMNO/BN bukan kerana Parti?.Penerimaan ini kerana kepimpinan yang dibawa oleh PERDANA MENTERI MALAYSIA!! YAB.DATUK SRI NAJIB DENGAN KONSEP 1MALAYSIA!!Rakyat didahulukan dan pencapaian di utamakan.

dalam masa yang sama kita harus ingat bahawa pengundi2 di tiga DUN dalam parlimen Pengkalan Chepa ini ialah majoritinya adalah pas!!dan pemimpin harus bijak untuk menawan hati pengundi supaya memihak kepada UMNO/BN.bukan dengan sikat ego dan megah dengan kuasa yang ada.

perbezaan di antara pengundi pas dan Umno !!!pengundi pas pilih parti manakala pengundi Umno pilih calon perbezaan ini harus diambil kira??.

IMBASAN PRU LEPAS?

Untuk DUN Kijang.....2004 calon BN En Che Rosli Bin Hassan perolehan undi 4034 manakala pas 6916 majoriti 2882 kenapa che Rosli tidak di beri peluang bertanding sekali lagi di DUN Kijang !!sedangkan beliau pengarah DUN kijang sekian  lama, dan ramai telah mengenali dan mesra dengannya!!!dan hari ini beliau ditukar menjadi penyelaras DUN Panchor dan dicadangkan sebagai calon DUN Panchor!!!.bagi saya ini tidak betul?.

Untuk DUN Kijang.... 2008 En.Che Rosli bin Hassan selaku pengarah pilihanraya DUN Kijang beliau bekerja dengan baik dan tidak megkhianati Rakyat atau pun parti !!!walau pun beliau tidak di calon kan pada PRU 2008 dan pada yang sama BN/UMNO beri kemenagan percuma pada calon pas!!!peristiwa ini juga masih lagi menjadi dendam kepada orang UMNO tehadap calon sehingga kini.

pada pru 2004 perubahan ketara memehak kepada BN!!jumlah pengundi yang mengudi umno pada 1999 ialah 7,0000 lebih!!! dan pru 2004 yang bertanding bagi pehak BN Datuk Nik Mohd Zin medapat undi 14,399 ini menunjukan penerimaa rakyak kepada BN sudah bermula?

pada pru 2008---berlaku tsunami pada umno ciptaan pemimpin umno sendiri!!!pada masa yang sama Datuk Nik Zin di beri bertanding di dun Cempaka.vs.Menteri besar kelantan!!!walau tewas kepada MB.tapi beliau berjaya mengurangkan majoriti pas di DUN Cempaka INI MENUNJUKAN PAS PENGKALAN CHEPA TIDAK KEBAL.
  

PRU KE 13  2012

UNTUK DUN KIJANG==Pilihlah calon yang ada potensi untuk menang cadangan saya (1) En Rosli Bin Hassan!!! !tidak ada kerenah kpd  rakyat Kijang (KEMBALIKAN PENGARAH DUN KAMI)?!luahan rakyat     (2) Ybhg.Datuk Nik Zin Bin Hj.Omar,mantan ketua bahagian (jasanya terlalu banyak di pengkalan Chepa khususnya KIJANG) di sebut2 rakyat hingga kini?


berilah peluang kepada salah satu nama ini untuk calon BN Di DUN kijang bagi PRU Ke 13 nanti???










Tiada ulasan:

Catat Ulasan